UNGKAPKAN PUISI INI SEBAGAI BENTUK DARI PERASAAN ANDA

Friday 12 July 2013

Tentang kamu

Kamu fikir aku tersenyum untuk mereka?
Kamu fikir aku menangis untuk mereka?
Kamu fikir aku bahagia untuk mereka?
Kamu fikir aku marah untuk mereka?
Kamu fikir aku berjuang untuk mereka?


Ada hal yang tidak mereka tahu tentang kamu
Mereka mencacimu
Tapi aku memujamu
Mereka membuatmu kotor dimatanya
Tapi aku membersihkannya dengan hatiku
Mereka menganggap kamu bodoh difikirannya
Tapi aku membuatmu bijak dengan perkataanku

Apa yang kamu cari?
Bukankah engkau telah terlahir sempurna dimataku?
Bukankah engkau telah melihat sinar mentari yang datang tuk menyinarimu?
Lihatlah mawar ini yang juga menantikan sinar itu
Berharap engkau menyinarinya
Berharap engkau melindunginya
Agar ia tak tersakiti
Agar ia tumbuh dengan sempurna

No comments: